Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 51/a maddesi gereği, genel hükümlere göre kurulmuştur. “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”nin 31. maddesinde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının görevleri:
a) Öğrencilerin yeni kayıt, kabul ve ders durumları ile ilgili gerekli işleri yapmak,
b) Mezuniyet, kimlik, burs ve mezunların izlenmesi işlemlerini yürütmek,
c) Verilecek diğer benzeri görevleri yerine getirmek, şeklinde belirtilmiştir.
17 Mart 2006 tarihinde kurulan Üniversitemizin öğrenci, eğitim ve öğretim hizmetleri; YÖK Akademik Takvimi, YÖK ve ÖSYM talimatları, Üniversitemiz Akademik Takvimi, kanunlar, YÖK yönetmelikleri ile Üniversitemiz yönetmelik, yönerge ve Rektörlük talimatları, Üniversitemiz Senato ve Üniversitemiz Yönetim Kurulu kararları ile birim yönetim kurulu kararları doğrultusunda, bilgisayar ve internet destekli otomasyon sistemiyle Başkanlığımız tarafından yürütülmektedir.